Laatste nieuws

Het Laatste Nieuws voor alle deelnemers van Buiten Actief over de wekelijkse lessen. Kijk altijd een uur voor aanvang van je training op deze pagina. Bij te slecht weer (onweer, ijzel, storm, stortregen) of te Warm weer  en/of te weinig deelname kan de les worden afgelast tot 1 uur voor aanvang van de les!!

Als hier geen verandering staan voor de dag en tijdstip die jij wil gaan sporten dan gaat die training gewoon door! zie het lesrooster! 

Maandag 23mei: 

Nordic Walking 3-4 km: 9 tot 10 uur vanaf Parkeerplaats van Zorglocatie Tusselerhof op het Tusseler

Nordic Walking 5-6 km: 13.30 tot 14.30 uur Parkeerplaats van Zorglocatie Tusselerhof op het Tusseler

Dinsdag 17 mei: 

In de ochtend en vroeg in de middag Water-Gym: privé en/of kleine groepjes bewegen op elk niveau in het water bij lichamelijke klachten en/of blessures tijd en locatie in overleg met mij. 

XCO Walk&Run: 19.00 tot 20.00 uur vanaf Hotel de Paasberg Als je niet vast in deze groep zit even aanmelden via de app dan neem ik XCO’s mee voor je.

Woensdag 18 mei: 

9.00-10.00: Hotel Bon Aparte : Outdoor Fitness op de MOOISTE plekjes Bewegen op Elk niveau!!

Water Gym: Tussen  11 uur en 13.00 uur: Zwembad van Hotel Bon Aparte svp aanmelden graag voor een half uurtje water gym: Bewegen op elk niveau in het water met bijna alle  blessures’ en/of aandoeningen kan je in het water wel iets bewegen!! 

En onderwater zwemmen is ook HEILZAAM bij stress/burnout

Hardlooptraining  s avonds : 18.30 – 19.30 uur vanaf Hotel Bonaparte voor een afwisselende voor elk niveau Bewust hardlopen training.  Diegene die nog wat extra km’ers willen maken incl. hoogtemeters op de Lochemseberg gaan we om half 8 nog even door tot 8 uur.

Wel even opgeven via de app als je niet in de vaste groep loop!!

Donderdag  19 mei is er om half 11 een nordic walking training. We starten in Zwiep bij de Molen meer info volgt!

XCO Walk&Run: 19.00-20.00 uur Vanaf Hotel de Paasberg

Vrijdag 20 mei is er een PowerWalk training van 9 tot 10 uur in Zwiep vanaf de Zwiepse Molen over, langs en door Landgoed de Heest aan de voet van de Lochemse berg. 

Zaterdag 21 mei: We starten vroeg met Outdoor Fitness: powerwalking, Bewust hardlopen in ieders eigen opstart tempo, loopscholing, kracht- leningheid en flexibiliteit. We starten om half 8 tot half 9 ivm mijn laatste cursus dag Bewust Hardlopen. We starten in mijn Beleef&Geniet Bos ter hoogte van Hessenweg 3 tegenover Fletcher Hotel de Scheperskamp. Fietsen kunnen aan de linkerkant van mijn bosje, a/d kant van de hockeyvelden staan.

zondag 22 mei: Tussen 8 uur en 11 uur kan je aanhaken’ voor een gevarieerde onverharde en verharde heuvel-Hardloop- en PowerWalk training op en rondom de Paasberg. We starten vanaf Fletcher Hotel de Paasberg. Deze wil je niet missen!!

Privé Water Gym training en kleine groepjes max. 4 personen Water-Gym en looptraining in het water met een beetje aquarobic en hersteltraining en training bij verschillende lichamelijke klachten én Wellness bij Hotel BonAparte en Hotel de Scheperskamp! dit alles op afspraak via de app of mijn mail

Laat wel even weten via een appje of je er bij wil zijn als je niet in de vaste groepen zit.

INBEWEGINGOPELKNIVEAU

 

——————————————————————————–

 

Buiten Sporten in de herfst en winter: 

Dat betekent regen, kou, wind en misschien zelfs sneeuw en ijs. Een excuus om voortaan elk moment binnen te blijven als het sport uurtje is? Zeker niet! Buiten sporten in de regen en kou heeft juist veel voordelen.

‘He bah, regen’. Dat is van bijna iedereen de eerste reactie als het regent.  Je moet jezelf er echt overheen zetten dat het regent. Mentaal erop voorbereiden. Toch gaan want na afloop heb je altijd een goed gevoel. En spijt als je niet bent gegaan. 

Slecht weer bestaat niet

Buiten sporten in de regen is iets waar je als beginnende sporter echt aan moet wennen. Hoezo gaat de training ook door als het regent? Deze vraag krijg ik regelmatig gesteld. Mijn standaard antwoord: slecht weer bestaat niet, alleen slechte kleding. En dat is zo waar! Want de winkels hangen vol met winterkleding om buiten mee te sporten. Voor elke sport en elk weertype is er lichtgewicht waterafstotende en windwerende kleding die je warm en droog houdt.

Tips en trucs

Mijn advies in de herfst en winter is: laagjes. Als je veel laagjes aantrekt, kun je altijd iets uittrekken zodra je het warm krijgt (en geloof me, dat krijg je!) en weer aan doen na afloop. Trek na de training een goede jas aan om warm mee naar huis te gaan en spring daarna meteen onder de warme douche of ga lekker in bad. Tip: rijd je met de auto terug, leg dan een handdoek op de stoel zodat die niet nat wordt. Heb je natte schoenen? Haal de zolen eruit en doe proppen kranten/folders erin. Niet bij de verwarming zetten, maar steeds de natte kranten verwisselen voor droge. Zo worden ze het snelste droog en blijven ze mooi.

Voordelen

Je wordt maar één keer nat tijdens een training in de regen. Dat is sowieso al een voordeel. Eenmaal nat blijf je nat en dan maakt het ook niet uit of het miezert of stortregent. In het laatste geval vind ik het eigenlijk altijd wel weer grappig. Je bent finaal doorweekt bikkelt lekker door, dat geeft toch een goed gevoel. Welke voordelen heeft sporten in de regen nog meer?

1. Regen zorgt voor verkoeling, waardoor de temperatuur om te sporten ideaal is. Je lichaam raakt niet oververhit en daarom kun je beter presteren.

2. Door de regen zit er meer zuurstof in de lucht. Ook dat zorgt ervoor dat je beter presteert. Niet voor niets loop ik altijd mijn beste tijden in de herfst en winter.

3. Je beweegt meer. Stilstaan in de regen is niet fijn, dus vaak past de trainer er de training op aan. Dat doe ik ook: tijdens de regen geen grondoefeningen en juist lekker in beweging blijven. Zo verbrand je dus nóg meer calorieën!

4. Je wordt er psychisch sterker van. Het geeft een enorme mentale boost als je tijdens een strotbui je toch buiten in het zweet staat te werken. Je hebt dat slechte weer maar mooi getrotseerd, je bent geen watje die voor Netflix kiest. Je bent een bikkel en je kunt alles aan!

5. Je hebt alle ruimte. Zeker in populaire sportgebieden, zoals bekende stadsparken, stikt het tegenwoordig van de sportgroepjes. Met mooi weer zie je allemaal volle groepen, met slecht weer valt minstens de helft af. Je hebt dus meer vrijheid en ruimte om lekker te trainen. Daar hebben we hier geen last’ van 🙂

6. Het geeft nóg meer voldoening dan na een mooi-weer-training. Als je na afloop je natte kleren van je af pelt en onder de douch springt, is dat echt een beloning. Als je daarna lekker onder een dekentje op de bank gaat liggen, heb je dat ook echt verdiend!

Gelukkig is er lekker veel regen voorspelt voor de komende tijd. Dus succes met Buitensporten!

 

PowerWalk, EasyRun en hardloop-fitness trainingen:

Versterk al je loopspieren waardoor minder blessures!

Kracht en conditie trainen in de natuur tijdens prachtige routes. 

Verhoogt je kracht en maakt je pas efficienter waardoor met elke stap meer afstand met minder energie!

Ook privé trainingen en kleine groepjes Starten met hardlopen, Nordic Walking, FitWalk-en Run én Aquasporten bij verschillende Hotel zwembaden in Lochem stuur me even een mailtje voor meer info.

LEKKER EN GEZOND BUITEN BEWEGEN!!