Laatste nieuws

Het Laatste Nieuws voor alle deelnemers van Buiten Actief over de wekelijkse lessen. Kijk altijd een uur voor aanvang van je training op deze pagina. Bij te slecht weer (onweer, ijzel, storm,stortregen) of te Warm weer  en/of te weinig deelname kan de les worden afgelast tot 1 uur voor aanvang van de les!!

Vanaf 1 april (her)-Start loopgroepen met 4-tallen op 1,5 meter!  Wel vooraf aanmelden!

Dinsdagavond 6 april:  XCO Walking – Running:

18.30-19.30: Vanaf de parkeerplaats van Hotel de Paasberg

19.30 – 20.30: Vanaf de parkeerplaats van Hotel de Paasberg

Woensdagmorgen 7 april: Outdoor Fitness:

9.00 – 10.00: Vanaf Hotel de Paasberg

10.00 – 11.00 : Vanaf Hotel de Paasberg

Woensdagavond Hardlopen: 

18.30 – 19.30: vanaf Hotel de Paasberg

19.30 – 20.30: vanaf Hotel de Paasberg

Donderdagochtend 8 april: Nordic Walking:

9.00-10.00:  vanaf Hotel de Paasberg

10.00 -11.00: Vanaf de parkeerplaats Hotel de Paasberg

Donderdagavond 8 april:  XCO Walking – Running:

18.30-19.30: vanaf de Paasberg

19.30-20.30: vanaf Hotel de Paasberg

Vrijdagochtend 9 april: Sportief Wandelen en XCO Walking&Running

9.00-10.00: Sportief Wandelen vanaf Hotel de Paasberg

10.30-11.30: XCO Walking & Running vanaf de Paasberg

Voor alle trainingen svp aanmelden via de mail of app

Privé-trainingen en kleine groepjes tot 4 personen op verschillende rustige locaties in- en rondom Lochem.

LEKKER EN GEZOND BUITEN BEWEGEN!!



Sportrusten is fan van ademhalingsoefeningen, kou, hardlopen, vroeg opstaan en avontuur:  www.sportrusten.nl

Een fit lichaam en positieve gedachtes zijn niet alleen goed voor je gezondheid maar ook voor de relaties met familie, vrienden en collega’s.

Sportrusten helpt je te ontdekken welke ademhalingsoefeningen voor jou werken en hoe je slim kunt hardlopen en eten om topfit te worden.

Zet de wekker een uur eerder dan normaal en begin de dag met een ochtendritueel. Het is wonderbaarlijk wat dat doet met je dag. Begin de dag met mediteren, affirmaties, lezen, schrijven en BEWEGEN en er lijken ineens 48 uur in een dag te gaan.

‘Dat vroege opstaan is trouwens geweldig! Iedere dag 20 minuten ademhalingsoefeningen en de dag lijkt wel twee keer zo lang!


Ik geef prive trainingen met 2-tallen en 4-tallen,  Personal trainingen op afspraak in Nordic Walking, Power Walking, Fitness Walk- of Run en Starten met hardlopen. Stuur me even een mailtje voor een afspraak.

Bij alle trainingen van te voren opgeven via de mail of app.  Trainingen zijn alleen op 1,5 meter met 4-tallen. 

Voor- en na de training ook op 1,5 meter met max. groepjes van 4 personen .

Verder gelden natuurlijk alle voorzorgmaatregelen die al van toepassing waren vanaf maart zoals:

  • als je niet fit bent niet naar een training komen
  • kom niet té vroeg naar een training, 5 minuten voor aanvang van een training is prima
  • blijf na de training niet té lang met té veel mensen bij elkaar

Bewegen moet blijven want dat is een van de belangrijkste wapens in de strijd tegen het COVID-19 virus. Een goede conditie is belangrijk voor de weerstand. De activiteit van de Natural Killer cellen (NK-cellen), cellen die de virussen die binnenkomen “killen”, neemt toe door te gaan bewegen (Nieman et al., 2005). En dat is slechts één voorbeeld. Een actieve leefstijl is meer nodig dan ooit!


Samenwerking met Top Motion Gelderland met en via Running Center Zutphen. Hardloopanalyse aan de hand van de Hudltechnique app zie https://www.hudl.com/products/technique

De Top Motion Running Lab geef je een heldere analyse over de (hard)loopbeweging. Aan de hand van de resultaten geven we jou gericht advies. De Top Motion Running Lab biedt jou een stevige basis om efficiënter te gaan lopen. De Running Lab geeft ook een indicatie waar bij jou een verhoogde kans aanwezig is op blessures. We meten namelijk ook de krachten die op jouw gewrichten komen. De bevinden komen in een uitgebreide rapportage te staan. Deze rapportage zullen we na de test met jou bespreken.

Buiten Actief deelnemers geef even door als je belangstelling hebt voor t bovenstaande!

Belangstelling voor de Wim Hof Methode??  met Anne Eijsink van www.eijscoach.nl

De Wim Hof Methode is praktisch toepasbaar en dat zorgt ervoor dat we concrete resultaten kunnen boeken, namelijk:

  • Versterken van je fysieke en mentale gezondheid;
  • Het vergroten van je veerkracht;
  • Het bouwen aan gezonde gewoontes.

Meer informatie over Wim Hof Methode vind je op de website van Wim Hof.

Geef ook hier even aan als je belangstelling hebt voor 2 x 2,5 uur een Wim Hof Clinic van Anne Eijsink!


Binnenkort Starten ook weer de heuvel trainingen voor de Kanjer Mountain Challenge volgend jaar  24 Juni 2022 zie website:

www.stichtingkanjersvoorkanjers.nl

Kanjer Mountain Challenge: Klimmen voor Kanjers!

Lochem, 21 oktober 2020:

Bij Buiten Actief Lochem zijn we al begonnen met de heuveltrainingen op verschillende locaties in- en rondom Lochem en Barchem omdat deze voor alle wandelaars en hardlopers bijzonder conditie- en spierversterkend zijn. Ook zijn deze trainingen Corona Proof. Altijd opgeven van te voren via de mail of whatsapp. en we lopen in groepjes van 4 met daartussen ruime afstand en altijd onderling die 1,5 meter.